CATALANSALMON: 18 anys 7 mesos i 13 dies (6800 dies) posant en contacte catalans arreu del món
Login Passwd HAS PERDUT EL TEU PASSWORD? REGISTRA'T
Tauler/Pissarra
Només els usuaris registrats poden afegir continguts. Clica Aqui per registrar-te de franc
23-11-2019-Cadell per adoptar | 18-09-2019-El gobierno de Polonia quiere reescribir la historia y su ejemplo puede extenderse | 05-04-2019-Sacerdots polonesos cremen llibres de 'Harry Potter' perquè falten al 'respecte a Déu' | 15-01-2019-Mor l'alcalde de la ciutat polonesa de Gdansk apunyalat durant un acte benèfic | 14-01-2019-Apunyalat l'alcalde de la ciutat polonesa de Gdansk en ple acte solidari | 16-10-2013-vot virtual | 19-09-2013-PRODUCTES GASTRONÒMICS CATALANS |
 TOTES ANUNCIS PIS HABITACIONS FEINA IDIOMA ACADEMIES COMPRA VENDA NOTICIES TURISME  
Cadell per adoptar
2019-11-23 (1/7) - Pujat per Carles - Comparteix

Hola a tothom , algun pot ajudar a trobar un cadell de Hovawart em adopció??
Amo aquest animal
El gobierno de Polonia quiere reescribir la historia y su ejemplo puede extenderse
2019-09-18 (2/7) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

A treinta años del fin del comunismo, otra vez el pasado de Polonia está siendo manipulado con fines políticos por la derecha ultranacionalistaEsta vez la víctima es un museo de Gdansk, donde cuatro historiadores de la institución han denunciado al Gobierno por distorsionar la Segunda Guerra MundialOs explicaré cómo hemos llegado a este punto.

https://www.eldiario.es/theguardian/Gobi erno-Polonia-Segunda-Guerra-Mundial_0_94 3156537.html


Los populistas tratan el pasado como si fuera comida rápida: van directos a lo que les resulta más sabroso y satisfactorio, dejando a un lado otra comida que podría ser más saludable y más nutritiva para todos. Pero el estudio honesto de la historia no tiene como objetivo el hacernos sentir bien. Pensemos en el caso de la Segunda Guerra Mundial y cómo, 80 años después de la invasión de Polonia, en Gdansk se está desarrollando una disputa por un museo sobre la guerra.

Los ultraconservadores del partido gobernante Ley y Justicia han intervenido tanto en la narrativa que ha adoptado el museo y su principal exposición que cuatro historiadores polacos que participaron en la creación y lanzamiento de la institución no han tenido más opción que acudir a los tribunales.

Los tribunales no es el mejor sitio para juzgar las lecciones de la historia. Seguramente las universidades, las academias, las bibliotecas y los museos son mejores para este tipo de debates.

Os explicaré cómo hemos llegado a este punto.

El Museo de Gdansk sobre la Segunda Guerra Mundial fue inaugurado en 2017 a bombo y platillo. Su característica singular y no tradicional iba a ser un enfoque especial tanto en el contexto global de la guerra como en el destino de la población civil en medio del sangriento conflicto. Tardaron ocho años en armar la exposición principal. El historiador estadounidense Timothy Snyder dijo que el proyecto era una "hazaña civilizacional" y "quizá el museo dedicado a la Segunda Guerra Mundial más ambicioso del planeta".

Pero los ultraconservadores, que habían llegado al poder en las elecciones de dos años antes no lo pudieron soportar, ya que preferían una versión de los acontecimientos que retocara la historia real y glorificara a la nación. Rápidamente, el Ministro de Cultura y Patrimonio Nacional, Piotr GliDski, echó al director del museo de Gdansk, PaweB Machcewicz. El nuevo director, Karol Nawrocki, se propuso modificar la exposición principal sin consultar a los autores. Esta revisión se realizó según instrucciones del Gobierno para enfatizar la glorificación de las acciones del Ejército polaco y pintar a Polonia como una nación honesta: el museo sería un monumento al victimismo nacional.

Por ejemplo, Nawrocki reemplazó un vídeo de las experiencias de la población civil en la guerra con otra filmación totalmente diferente en la que se incluyen afirmaciones que solo pueden ser descritas como propaganda política: frases como "nosotros salvamos a los judíos", "damos vida en nombre de la dignidad y la libertad", "fuimos traicionados", "el Papa dio esperanzas de triunfo", "los comunistas perdieron", "nosotros ganamos" y "no suplicamos por la libertad, sino que luchamos por ella".

Esta es una reescritura populista de la historia. Los historiadores populistas le dicen a la gente -especialmente a quienes han votado por ellos- lo que quieren oír sobre el pasado. Para ellos, recordar la guerra es un juego de suma cero: es sobre ganadores y perdedores. Les importan poco las complejidades y mucho menos el reconocimiento de los capítulos oscuros del pasado colectivo de Polonia ¿Qué es lo que realmente hemos aprendido del pasado? Viejas fotografías de una Varsovia destruida me recuerdan a las imágenes nuevas de otras ciudades, como Alepo, que en tiempos recientes han experimentado la brutalidad de violentos ataques militares. Con mayor razón debemos recordar lo que sucedió en el pasado y a aquellos que quedaron atrapados en el horror.

Sin embargo, para los historiadores populistas -no solo los polacos-, la historia no es para aprender lecciones. Es o bien un juguete para endulzar las complejidades nacionales, o bien un arma para asuntos exteriores (por ejemplo, para las relaciones de Polonia con Ucrania o con Israel).

Machcewicz, junto con los otros historiadores fundadores del museo, Janusz Marszalec, RafaB Wnuk y Piotr M Majewski, respondieron con un contundente "no". Han denunciado al nuevo director del museo por violación de sus derechos como autores del contenido de la exposición y han amenazado con frenar otros cambios en el museo. Yo estoy totalmente de acuerdo con Machcewicz, que describió esta saga como "la disputa más importante sobre la historia que se ha dado en Polonia en los últimos años".

El caso, sobre el que aún deben dictar sentencia los tribunales, es el primero de este tipo en Polonia y probablemente en Europa. No se me ocurre otro ejemplo de una exposición montada por un museo importante que haya sido censurada por el Gobierno por prestar demasiada atención a la población civil y por no glorificar lo suficiente a la nación. Pareciera algo más propio de la Rusia de Putin que de un Estado miembro de la Unión Europea.

El fallecido Leszek KoBakowski, uno de los filósofos más importantes de Polonia, escribió en su ensayo Doctor Fausto: "Gracias al pasado aprendemos a reconocer a nuestro alrededor los rostros que han sido tocados por su peor legado". Para mí, una joven polaca, esta es la mejor definición del propósito del estudio de la historia. No sorprende que la censura comunista no le permitiera a KoBakowski publicar esas palabras. Y ahora, 30 años después del colapso del régimen comunista en Polonia, otra vez la historia es manipulada con fines políticos. Es como si solo fuera aceptable una versión de la historia: aquella aprobada por un gobierno de derechas que ha permitido innumerables actos de retroceso democrático e intentará ser reelegido el mes que viene. Cualquiera que vea las cosas de forma diferente es declarado enemigo público.

Cuando comencé a investigar la disputa por el Museo Gdansk, me pareció un buen tema periodístico, especialmente porque estudié historia en la universidad y es algo que me apasiona. Pero de a poco se fue convirtiendo en algo mucho más personal: me di cuenta de que esto se trataba de nuestros valores como sociedad. Y debe ser un tema personal para cualquiera a quien le importen el pluralismo y el debate en libertad. Esta es una batalla para impedir que la historia sea escrita en blanco y negro, para impedir que sea funcional a una agenda política. Es una batalla por una historia que nos inspire a establecer relaciones entre el pasado y nuestro mundo actual. Podrán parecer palabras grandilocuentes. Pero esos cuatro historiadores que han desafiado al Gobierno están luchando por algo mayor que el futuro de un museo. Esto tiene un significado europeo. Nos atañe a todos.

Estera Flieger es periodista del periódico polaco Gazeta Wyborcza.
Sacerdots polonesos cremen llibres de 'Harry Potter' perquè falten al 'respecte a Déu'
2019-04-05 (3/7) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

Els fets van passar diumenge a la ciutat de Gdansk, al nord del país, i el sacerdot ha hagut de demanar "disculpes" per les crítiques rebudes

https://www.ccma.cat/324/sacerdots-polon esos-cremen-llibres-de-harry-potter-perq ue-falten-al-respecte-a-deu/noticia/2914 573/

Un grup de sacerdots catòlics polonesos han cremat a la ciutat de Gdansk diversos llibres de "Harry Potter" i un paraigua de Hello Kitty per considerar-los contraris "al respecte a Déu", en una acció per combatre la màgia i els falsos ídols.

La fundació SMS des del Cel, una organització catòlica conservadora, és la responsable d'aquesta foguera i presumeix de fer servir les noves tecnologies per fer arribar als polonesos el coneixement cristià.

SMS des del Cel va penjar a la xarxa les fotografies de la seva acció, que van fer el cap de setmana passat, però degut a les crítiques que molts usuaris els han fet arribar, les han eliminat.

Ver imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en Twitter

Bartosz Scheuer
@bartosz_scheuer
Krótka historia w obrazkach o szacunku katolików do kultury i symboli religijnych innych wyznaD. XXI wiek, Polska.
zródBo: fb Fundacja sms z nieba

321
16:52 - 31 mar. 2019
210 personas están hablando de esto
Información y privacidad de Twitter Ads


Crítiques a la xarxa

Alguns internautes han arribat a comparar l'acció amb la crema de llibres organitzada per les autoritats nazis a la plaça de l'Òpera de Berlín l'any 1933.

Entre les flames es poden distingir diferents llibres, com el de "Harry Potter i la Cambra Secreta" o "Fahrenheit 451". També s'hi poden veure talismans, una màscara de fusta africana, la figureta d'un elefant de la sort o un paraigua rosa de Hello Kitty.

Ver imagen en Twitter
Ver imagen en Twitter

Salon24.pl
@Salon24pl
Katolicy, nie palcie ksi|ek - czytajcie je! Apel @marek_recma po happeningu fundacji "SMS z Nieba" https://www.salon24.pl/u/recma/945711,ka tolicy-nie-palcie-ksiazek-czytajcie-je …

4
7:43 - 1 abr. 2019
Ver los otros Tweets de Salon24.pl
Información y privacidad de Twitter Ads

La fundació explica que la crema s'ha fet en obediència a Déu i enumera algunes cites de la Bíblia per justificar la foguera.

"Utilitzar horòscops, astrologia, quiromància, profecies o presagis són manifestacions del desig per controlar el temps, la història i la humanitat i, al mateix temps, del desig de guanyar poders ocults, per això es tracta de pràctiques contràries a la reverència i al respecte a Déu."


En un comunicat a la pàgina web de la fundació, el sacerdot Rafal Jarosiewicz, un dels responsables, ha volgut demanar "disculpes" i ha afegit que "no era irreverent per a cap grup social o religió", així com que no anava dirigit "contra els llibres com a tal o contra la cultura".



Una fundació catòlica "moderna"

SMS des del Cel va ser creada l'any 2012 per un grup de religiosos polonesos i, entre els seus principals objectius, hi ha difondre la paraula de Déu i la doctrina de l'Església catòlica a través dels mitjans que ofereix la tecnologia.

L'any 2014, Jarosiewicz va posar en marxa el primer confessionari mòbil de Polònia, un mitjà de transport de color vermell amb un senyal semblant al de les ambulàncies que va recórrer aquest any els carrers del país per "socórrer ànimes".

Aquesta fundació s'ubica en l'ala conservadora de l'Església polonesa, encara que des de la jerarquia catòlica local s'ha lloat en diverses ocasions la seva voluntat de fer servir les noves tecnologies en favor de la difusió de l'Evangeli.
Mor l'alcalde de la ciutat polonesa de Gdansk apunyalat durant un acte benèfic
2019-01-15 (4/7) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

L'agressor ha pujat a l'escenari i ha atacat el polític davant la mirada del públic present

https://www.ara.cat/internacional/Apunya len-alcalde-polonesa-Gdansk-solidari_0_2 161583914.html
Apunyalat l'alcalde de la ciutat polonesa de Gdansk en ple acte solidari
2019-01-14 (5/7) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

Un home ha apunyalat Pawel Adamowicz, alcalde de Gdansk, aprofitant un acte festiu per recollir diners per als hospitals

https://www.ccma.cat/324/apunyalen-lalca lde-de-la-ciutat-polonesa-de-gdanks-en-p le-acte-solidari/noticia/2897498/

L'alcalde d'una de les ciutats més importants de Polònia, Gdansk, ha estat apunyalat en plena marató per recollir diners per als hospitals. Una persona ha saltat a l'escenari i ha clavat un ganivet a Pawel Adamowicz. L'home està detinguts i la polica investiga l'agressió. L'alcalde està ingressat greu i l'han hagut d'operar d'urgència.

Adamowicz, de 53 anys, participava en un acte de la Gran Orquestra de Gdansk en què es recullen milions d'euros per comprar material mèdic per als hospitals. Quan era a l'escenari, enmig de les celebracions, un home l'ha assaltat i l'ha apunyalat. L'atacant ha celebrat la seva acció davant el públic amb crits d'"Adamowicz ha mort". Ràpidament l'han reduït i està detingut.
vot virtual
2013-10-16 (6/7) - Pujat per salvadortaberner ( Nice ) - Comparteix

Salut
Ja podeu votar globalment
http://www.referendumcatalonia.com/
PRODUCTES GASTRONÒMICS CATALANS
2013-09-19 (7/7) - Pujat per Tasting Drops (Catalansalmon) - Comparteix

Bon dia a tots!!!

Us vull presentar la nostra botiga on-line de productes gastronòmics catalans: www.tastingdrops.com.
Es va fer pensant en tots aquells com vosaltres, que viviu lluny de Catalunya, i que podeu trobar a faltar productes com el cava, el fuet, o l'allioli.

Esperem que us agradi.

Salut!!!

Tasting Drops
Atenció, tot i que els anuncis del tauler son postejats per membres registrats de la web, Catalansalmon NO certifica ni comprova que siguin autèntics o actualitzats, i per tant NO es fa responsable, no fotem :)

CATALANSALMON: missió, visió, valors

Que fem a catalansalmon?
[282] http://GDANSK.catalansalmon.com es una de les webs de CATALANSALMON.com -Versio: 2.1 ® 2.1 - info@catalansalmon.com
SERGI MARZABAL ©2005 ::: Avís legal / Normes d'ús  ::: 172.70.100.211 - userCountry= POLÍTICA DE COOKIES
Els continguts d´aquest site són gratuits i lliures
Si vols ajudar a desenvolupar el projecte catalansalmon, aqui pots donar la quantitat que vulguis